بخش اخبار

افزایش ۵۰درصدی ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد

| 0 نظر

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در اوایل هفته آینده از آغاز انتخاب رشته داوطلبان از پنجم خرداد ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد در ۱۱۵ حوزه از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با رقابت ۹۵۱هزار و ۸۱۳ داوطلب برگزار شد، اظهارکرد: در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ۸۷۱ هزار و ۸۳۱ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۵ هزار و۵۶۰ داوطلب معادل ۱۲/۱۱ درصد غایب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار و ۷ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در رشته دوم اعلام کرده بودند، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۱ نفر معادل ۲۷/۱۶ درصد در جلسه آزمون غایب بوده‌اند،

توکلی ادامه داد: در مجموع برای ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ نفر کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد صادر شد.

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا اوایل هفته آینده، گفت: داوطلبان می‌توانند با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده و یا مشخصات شناسنامه‌ای با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  از کارنامه خود مطلع شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته از روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه برروی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، گفت: مجازینی که تمایل به دریافت اصل دفترچه راهنمای انتخاب رشته هستند می‌توانند از پنجم تا نهم خرداد ماه آنرا از باجه‌ها و مراکز پستی تهیه کنند.

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته مجازین از پنجم خرداد ماه، خاطرنشان کرد: به داوطلبان مجاز تاکید می‌شود ابتدا نسبت به تهیه دفترچه راهنما اقدام و سپس حداکثر ۱۰۰ رشته محل مورد علاقه را از میان کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب کنند و سپس به ترتیب اولویت علاقه در فرم پیش نویس و پس از اطمینان از صحت آن، در فرم انتخاب رشته اصلی وارد کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: پس از تایید نهایی کد رشته‌ محل‌های انتخابی، داوطلبان رسید ۱۵ حرفی را دریافت می‌کنند که نشانگر تایید انتخاب رشته آنان است.

توکلی ازاعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول شهریورماه خبر داد و افزود: فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های بورسیه، رشته‌های خاص دو مرحله‌ای برای انجام مصاحبه در نیمه دوم خرداد ماه اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین سرورالدین رییس سازمان سنجش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رقابت ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند.

وی از پذیرش بیش از ۷۵ هزار نفر در این آزمون خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است؛ چرا که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه از صبح روز پنجشنبه با رقابت ۵۰۰ هزار داوطلب در سراسر کشور، از پذیرش ۱۲ درصدی داوطلبان در این آزمون خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عبدالله سجادی جاغرق در حاشیه بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت ۵۰۰ هزار داوطلب در یک‌هزارو۶۴۰ رشته محل، ۳۳۹ رشته و در ۱۳۲ واحد دانشگاهی از روز پنجشنبه آغاز شد و برگزاری آن تا شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی شمار داوطلبان در آزمون سال ۹۰ نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی نیز نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد و رشته محل‌ها ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رقابت ۵۰۰ هزار داوطلب در آزمون سال ۹۰، گفت: از این تعداد ۵۷ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

سجادی با بیان اینکه در آزمون نوبت صبح روز پنجشنبه ۱۲۴ هزارو۶۸ داوطلب و در آزمون بعدازظهر ۱۲۴ هزارو۴۵۵ داوطلب شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در آزمون نوبت صبح جمعه ۱۰۳هزارو۱۶۲ داوطلب و در آزمون بعدازظهر ۹۳ هزارو۱۰۲ داوطلب، همچنین در آزمون نوبت صبح روز شنبه ۹۳هزارو۷۹۶ داوطلب و بعدازظهر ۱۱۷هزارو۲۲۶ داوطلب شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون امسال ۲۴۶ رشته یک‌نوبتی داریم، گفت: در آزمون این دوره ۹۳ رشته دونوبتی بود که تعداد داوطلبان با احتساب رشته‌های دونوبتی ۶۵۵ هزار و ۸۰۹ نفر است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تأکید بر برگزاری آزمون در نهایت امنیت و دقت، خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سوالات از تنوع بالایی برخوردار هستند، چراکه برای هر گرایش دفترچه مجزایی طراحی شده است، همچنین از ۵۰ روز گذشته نیز ۳۰ نفر از همکاران ما برای امنیت آزمون در قرنطینه هستند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه به ترتیب رشته‌های حسابداری، حقوق خصوصی، حقوق جزا و مدیریت اجرایی و مهندسی نرم‌افزار از تعداد داوطلبان زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بیشترین رشته‌هایی که خانم‌ها آن را انتخاب کرده‌اند، رشته آموزش زبان فرانسه با ۹۱ درصد تعداد داوطلبان و رشته پرستاری با ۸۸ درصد تعداد داوطلبان است.

وی افزود: همچنین در رشته مهندسی نفت و مکانیک و عمران با شرکت ۹۸ درصد آقایان بیشترین شرکت‌کنندگان این رشته را تشکیل دادند.

وی با اشاره به پیرترین داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون گفت: یک پیرزن و پیرمرد ۷۶ مسن‌ترین داوطلبان این آزمون را تشکیل دادند.

به گزارش ایسنا، رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به امکان افزایش تعداد انتخاب رشته محل یا رشته گرایش برای داوطلبان این دوره آزمون گفت: در نظر داریم مقدمات ایجاد فضا برای انتخاب بیش از یک رشته محل یا یک رشته گرایش را برای داوطلبان فراهم کنیم که درصدد هستیم این برنامه برای آزمون امسال لحاظ شود و نتایج را به گونه‌ای انتخاب کنیم تا داوطلبان آزادی عملی در انتخاب رشته داشته باشند ولی در صورتی که این امکان فراهم نشد حتما برای آزمون سال آینده این تغییر ایجاد خواهد شد.

سجادی از اعلام نتایج آزمون در نیمه دوم شهریورماه خبر داد و افزود: تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش خواهد داشت.

ایسنا - مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع کارت آزمون دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور از ساعت ۱۸ امروز آغاز می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور از امروز ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، اظهارکرد: در این دوره آزمون دوره‌های مختلف فراگیر پیام نور ۲۴۶ هزار و ۷۷۷ داوطلب شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره آزمون فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور در صبح روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه با شرکت ۱۳۷ هزار و۲۰ داوطلب، گفت: از این تعداد ۶۵ هزار و ۱۵۲ داوطلب زن و ۷۱ هزار و ۸۶۸ داوطلب مرد هستند.

توکلی با بیان اینکه دهمین دوره آزمون کارشناسی ارشد و سومین دوره آزمون کارشناسی ناپیوسته فراگیر دانشگاه پیام نور نیز در عصر روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهارکرد: در آزمون ناپیوسته فراگیر ۶ هزار و ۸۰۴ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۴۶ داوطلب زن و ۲ هزار و ۷۵۸ داوطلب مرد هستند.

وی با اشاره به شرکت ۱۰۲ هزار و ۹۵۳ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار و ۲۷۵ داوطلب زن و ۵۶ هزار و ۶۷۸ داوطلب مرد هستند.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه کلیه داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ ‌در آزمون‌ دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون با وارد کردن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد رهگیری یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند، اظهارکرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

نحوه رفع نقص کارت آزمون

وی با اشاره به نحوه‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعاتی چون نام خانوادگی، نام، سال تولد، شماره‌ شناسنامه، کد ملی، موسسه فارغ ‌التحصیلی، تاریخ فارغ ‌التحصیلی، معدل مقطع مربوطه، سهمیه کارمندی و کد رشته محل‌های انتخابی براساس اولویت علاقه داوطلب کارت شرکت در آزمون مشاهده کنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۲۹ اردیبهشت ماه فقط به صورت اینترنتی نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

توکلی افزود: در صورتی که داوطلبان نسبت به مواردی چون جنس و معلولیت تفاوتی مشاهده کنند، باید چهارشنبه ۲۸ و پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون در اواخر شهریور ماه خبر داد و تصریح کرد: محل برگزاری این آزمون در مراکز استانها می‌باشد.

سنجش- سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع  کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال ۱۳۹۰ می‌رساند که کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور اوایل هفته آینده بر روی سایت اینترنتی این سازمان به نشانیwww.sanjesh.org  قابل مشاهده خواهد بود و داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و هم چنین مشخصات شناسنامه ای خود (نام خانوادگی و نام ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) را وارد نمایند. ضمناً :
۱ـ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲)  این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، از روز سه شنبه ۳/۳/۹۰ در سایت اینترنتی این سازمان قابل دسترس خواهدبود. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی می‌شوند  درصورت تمایل به دریافت اصل دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲)، می‌توانند از روز پنجشنبه ۵/۳/۹۰ لغایت روز دوشنبه ۹/۳/۹۰ به مراکز پستی شهرستان محل اقامت خود مراجعه ونسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
۲ـ به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال  ۱۳۹۰ توصیه می‌شود، ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره۲) اقدام نموده و کد رشته محل‌های مورد نظر خود (حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل) را از میان کد رشته‌ امتحانی مجاز و یا کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و کد رشته‌ محلهای انتخابی را ابتدا به ترتیب اولویت علاقه مرتب نمایند و پس از آن کد رشته‌های انتخابی را در فرم پیش نویس (فرم پیش‌نویس در دفترچه راهنمای شماره ۲ چاپ شده است) به ترتیب علاقه به کد رشته محل‌های انتخابی درج و پس از اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی، در محدوده زمانی که از ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۵/۳/۹۰ لغایت ساعت ۲۴روز دوشنبه ۹/۳/۹۰ می‌باشد. برای انتخاب رشته به سایت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام و یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام اولیه، نسبت به ثبت کد رشته‌ محلهای انتخابی و تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده، اقدام نمایند. بدیهی است پس از تایید نهایی کد رشته‌ محل‌های انتخابی توسط داوطلب، رمز ۱۵ حرفی توسط سیستم به عنوان رسید در  اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد. 
ایسنا-  کارت ورود به جلسه سه آزمون کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور از سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه توزیع می‌شود.
 مهندس مقداد محمودی مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور در این زمینه افزود: کارت ورود به جلسه آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور در سه مقطع کارشناسی ناپیوسته نوبت سوم، کارشناسی نوبت بیست و دوم و کارشناسی ارشد نوبت دهم از ۲۷اردیبهشت توزیع می‌شود.
 وی ادامه داد: تاریخ توزیع کارت کارشناسی ناپیوسته نوبت سوم از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه و آزمون این مقطع جمعه بعدازظهر ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.
 محمودی همچنین گفت: توزیع کارت ورود به جلسه مقطع کارشناسی نوبت بیست و دوم نیز از۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت و تاریخ برگزاری آزمون صبح جمعه ۳۰ اردیبهشت و توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد نوبت دهم نیز از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت و زمان برگزاری آزمون جمعه عصر ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام شده است.
ایسنا-  آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۰ دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۲۲، ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و در این آزمون ۵۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۴۳ درصد زن و ۵۷ درصد مرد هستند.
مرکز آزمون دانشگاه آزاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: توزیع کارت این آزمون به‌صورت اینترنتی از طریق سایت www.azmoon.org از ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یک ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت که داوطلبان این آزمون می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری که در هنگام ثبت نام دریافت کرده‌اند، نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
در این اطلاعیه تصریح شده است: اطلاعات فردی و آزمونی شخص داوطلب به همراه عکس وی در کارت ورود به جلسه درج شده است و داوطلبان در صورت وجود هر مشکلی در اطلاعات مندرج در کارت لازم است در روز‌های دوشنبه۱۹ تا چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۸ با مراجعه به باجه رفع نقص پیش‌بینی شده نسبت به اصلاح موارد مغایرت اقدام کنند.
 بنابراین گزارش، داوطلبان لازم است در این خصوص به اطلاعیه‌ای که روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت از طریق روزنامه آفرینش منتشر و به ‌طور همزمان در پایگاه روابط عمومی مرکز آزمون به آدرس pubr.azmoom.net قابل مشاهده است، مراجعه کنند.
فارس- بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمود احمدی نژاد گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) گشایش یافت.
 این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود ۴ هزار ناشر ایرانی و خارجی با بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب در فضای به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع برپا شده است.
 در این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی خاورمیانه با حضور بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ناشر داخلی و هزار و ۶۰۰ ناشر خارجی از ۶۷ کشور جهان در تهران رقم می خورد.
 بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از صبح فردا چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت پذیرای علاقمند به کتاب و کتابخوانی خواهد بود و ۲۴ اردیبهشت نیز به کار خود پایان خواهد داد.

توی نمایشگاه کتابهای قبلی که نوشته بودم عرضه می شه. علاوه بر اونها جلد سوم کتاب آمارم(۲۰۰۰ تست) که مدتها بود قولشو داده بودم هم از انتشارات نگاه دانش عرضه می شه. امیدوارم که کتاب خوب و مفیدی براتون باشه.
ایرنا-وزیرعلوم ،تحقیقات و فناوری اعلام کرد که بسیاری از محدودیت های پذیرش دانشجویان دکتری تا مهرماه امسال برداشته می شود و روند گرفتن مجوز تاسیس دوره های دکتری در دانشگاه ها و فارغ التحصیلی دانشجویان این مقطع، تسهیل خواهد شد.
کامران دانشجو گفت: معتقدیم ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی و محدودیت های پذیرش دانشجویان این دوره ها به ویژه در مقطع دکتری باید تغییر کند و برنامه جدی برای تحقق این امر در وزارت علوم آغاز شده است.
 وی با یادآوری اینکه درحال حاضر مجوز راه اندازی دوره دکتری درصورتی به دانشگاه ها داده می شود که دانشگاه متقاضی، حداقل دو عضو هیات علمی با مرتبه علمی دانشیار به بالا در آن رشته داشته باشد، این مساله را از جمله موارد دست و پاگیر در گسترش دوره های دکتری عنوان کرد. دانشجو افزود: با تغییراتی که در نحوه صدور مجوز راه اندازی دوره های دکتری اعمال می شود دانشگاه ها می توانند از مهرماه ۹۰ در تمام رشته هایی که عضو هیات علمی با رتبه استادیاری دارند درخواست مجوز ایجاد دوره دکتری بدهند و دیگر الزامی به داشتن دو نفر دانشیار به بالا نخواهد بود.
 وی تعیین سقف برای اعضای هیات علمی در خصوص راهنمایی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی را یکی از محدودیت های موجود در پذیرش دانشجو در این مقاطع ذکر کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای موفق دنیا، یک استاد دانشگاه همزمان می تواند راهنمایی هفت تا هشت دانشجوی دکتری را برعهده بگیرد اما در کشور ما محدودیت های خود ساخته زیادی در این مسیر ایجاد شده است که باید برطرف شود.
 وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: در ۹۰ درصد دانشگاه های مطرح دنیا، دانشجوی کارشناسی ارشد پس از گذراندن واحدهای درسی و پایان نامه، با نظر خود استاد راهنما فارغ التحصیل می شود ونیازی به دفاع از پایان نامه در حضور هیات داوران نیست اما در کشور ما سخت گیری های زیادی در این رابطه مشاهده و اعمال می شود که نیازمند تصحیح است.
لیزنا- دکتر محمدحسین سرورالدین ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار کلید کنکور دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۹۰ گفت: روال سازمان سنجش این است که کلید آزمون های خود را منتشر کند و قطعاً در مورد این آزمون هم همین طور است کلید سئوالات باید با دقت کامل استخراج و در هسته های تخصصی چک شود تا اشتباهی رخ ندهد. امیدواریم بتوانیم در روزهای ابتدایی هفته جاری آن را منتشر کنیم.
گفتنی است، اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری روز پنج شنبه مورخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ در سراسر کشور برگزار شد.
ایسنا- معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نخستین آزمون نیمه‌ متمرکز دکتری در نیمه اول خرداد ماه خبر داد.
 دکتر طباطبایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در نیمه اول خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی ‌www.sanjesh.org، گفت: در نتایج اولیه اسامی داوطلبان، سه برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و دانشگاه‌ها باید بر اساس مصاحبه و یا سوابق تحصیلی، پذیرفته‌شدگان نهایی را گزینش کنند.
 وی با بیان اینکه کارنامه داوطلبان بر اساس ۸۰ درصد نمره کتبی و ۲۰ درصد سوابق تحصیلی شامل معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد صادر می‌شود، تصریح کرد: اسامی داوطلبان بر اساس اولویت انتخاب کد رشته محل و نمرات کارنامه حداکثر به ۵ دانشگاه معرفی می‌شود.
 طباطبایی از پذیرش ۶ هزار داوطلب در آزمون دکتری خبر داد و افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند در خرداد و تیر ماه به انجام گزینش مرحله دوم بپردازند و در نهایت نتایج نهایی آزمون در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول خرداد ماه خبر داد.
 دکتر طباطبایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول خرداد ماه، گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه و انتخاب رشته مجازین آزمون نیمه اول خرداد ماه اعلام می‌شود.
وی در خصوص تعداد مجازین آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: داوطلبان باید برای انجام انتخاب رشته حد نصاب لازم را کسب کنند و سپس بر اساس نمره و اولویت انتخابی پذیرش می‌شوند، بنابراین اعلام تعداد مجازین امکانپذیر نیست.
معاون سازمان سنجش در مورد نحوه انتخاب رشته داوطلبان، گفت: داوطلبان مجاز می‌توانند کد رشته محل‌های مورد نظر را از میان کد رشته یا کد رشته‌های انتخابی، انتخاب کنند. طباطبایی از پذیرش ۵۵ هزار و ۶۵۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: بیشترین ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۳ هزار و ۱۳۶ نفر در گروه علوم انسانی و کمترین پذیرش مربوط به رشته‌های پزشکی با ظرفیت ۱۴۱ نفر و رشته دامپزشکی با ظرفیت پذیرش ۱۰۱ نفر است.
معاون سازمان سنجش درخصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون، گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. 
مهر نیوز-  محمدحسین سرورالدین درباره سلامت اولین آزمون دکتری نیمه متمرکز که پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه در ۳۲ شهر کشور برگزار شد گفت: سازمان سنجش آموزش کشور ملاحظات حفاظتی در خصوص طراحی سوالات را اعمال کرده و دست اندرکارانی که در چاپخانه رفته اند در قرنطینه هستند. به این ترتیب هر فردی به هر نحوی با سوالات ارتباط برقرار کرده باشد و سوالات را ببیند قرنطینه می شود.
 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور علاوه بر رعایت اصول امنیت آزمون در مراحلی نظیر طراحی سوال، چاپخانه، عوامل اجرایی و ... به استانداردهای حوزه های برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: طرح شناسایی و ثبت حوزه ها به ترتیب اولویت توسط معاون اجرایی سازمان سنجش اجرایی می شود و اولویت در این طرح با حوزه هایی است که آبادتر، مجهزتر و مطمئن تر باشند.
 وی با یادآوری اینکه اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری در ۶۲ حوزه امتحانی برگزار شد افزود: هر قدر تعداد حوزه های برگزاری آزمون کمتر شود حفاظت آزمون بیشتر می شود. تعداد حوزه های آزمون یک شاخص برای ارزیابی امنیت آزمون است چراکه وقتی تعداد حوزه های برگزاری آزمون بیشتر شود هنگام تعیین عوامل اجرایی مجبور می شویم سطوح پائین تر را به عنوان عوامل اجرایی به کار گیریم.
 سرورالدین خاطرنشان کرد: از دانشگاههای دست اندرکار برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۰ خواستار شدیم عوامل اجرایی که در برگزاری آزمون استفاده می کنند حداقل در سطح کارشناسی باشند. وی در مقایسه حساسیت های برگزاری اولین آزمون دکتری نیمه متمرکز در سال ۹۰ برای دست اندرکاران برگزاری اش گفت: درست است که آزمون دکتری از نظر مقطع در سطح بالاتری قرار دارد و یک مقدار کار تخصصی تر است اما از نظر اجرای آزمون برگزاری کنکورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد وسیع تر و حساسیتشان بالاتر است.
در کنکور کارشناسی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و در کنکور کارشناسی ارشد ۹۰۰ هزار نفر شرکت کردند بنابراین برگزاری این ۲ آزمون خیلی کار می برد.
ایسنا- آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۰۹ رشته و یک هزار و ۶۴۴ رشته محل برگزار می‌شود.
 کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۳ تا ۴ روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سامانه اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد توزیع می‌شود.
 داوطلبان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اطلاعات کارت اعتباری ثبت‌نام، شماره پرونده و کد رهگیری نیز به همراه داشته باشند.
 براساس این گزارش، همراه داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی نظیر ماشین حساب، تلفن همراه و دستگاه‌های حافظه دارو ارتباطی و... توسط داوطلبان در جلسه امتحان ممنوع است و در صورت عدم رعایت مقررات این امر تخلف محسوب شده و مطابق قانون با خاطی برخورد می‌شود.
 نتیجه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۰ در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سامانه اینترنتی اعلام نتایج آزمون اعلام می‌شود.

دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد


دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد

Get Firefox