نتایج سه آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، بعداز ظهر شنبه ۲۹ مردادماه اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج نهایی سه آزمون کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد که در اردیبهشت ماه برگزار شد، بعد از ظهر شنبه ۲۹ مردادماه جاری از طریق پایگاه الکترونیک www.sanjesh.org اعلام می شود.

در سه این آزمون، ۷۸ هزار و ۱۹ نفر در مقطع کارشناسی، ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۱۱ هزار و ۴۵۹ نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند که در کل حدود ۹۰ هزار داوطلب در سه مقطع فراگیر پیام نور مشغول به تحصیل می شوند.

ثبت نام کلاسها از ۲۷ تا ۳۱ شهریورماه به مدت ۵ روز انجام می شود که لازم است داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور از ۲۳ شهریورماه به بعد، از چگونگی ثبت نام به صورت حضوری یا تحت وب اطلاع یابند.

همچنین اطلاعیه ثبت نام روی سامانه سازمان سنجش قرار می گیرد و کلاسها از مهرماه آغاز می شوند.

آخرین وضعیت افزایش یافتن یا ثابت ماندن شهریه دوره های فراگیر در هیئت امنای این دانشگاه در دست بررسی است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری مصاحبه جدید برای پذیرش داوطلبان دکتری نیمه متمرکز در مرحله تکمیل ظرفیت این کنکور خبر داد و گفت: مصاحبه های جدید پس از انتخاب رشته - دانشگاه دوباره برای ۱۵ هزار داوطلب کنکور دکتری انجام می گیرد.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر حسب تصمیم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۵ هزار نفر دیگر به ترتیب نمره برای مصاحبه جدید در آزمون دکتری معرفی می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ابتدا ۱۵ هزار نفر برای آزمون دکتری نیمه متمرکز به دانشگاهها معرفی شدند و ظرفیت دانشگاهها نیز ۵ هزار نفر بود، سایر ۱۰ هزار نفر باقیمانده به همراه ۵ هزار نفر جدید برای مصاحبه جدید به دانشگاه معرفی می شوند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به ساز و کار اجرایی تکمیل ظرفیت کنکور دکتری پس از تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت گفت: ۵ هزار نفری که حائز بالاترین نمرات شده اند می توانند دوباره فرم انتخاب رشته و دانشگاه را پر کنند و پس از اعلام سازمان سنجش آموزش کشور برای مصاحبه به دانشگاهها معرفی شوند.

وی یادآور شد: انتخاب مجدد رشته و دانشگاه به این دلیل انجام می گیرد که در این مدت رشته های جدیدی به دانشگاهها اضافه شده است و ظرفیت های رشته ها و دانشگاهها نیز تغییر کرده است.

سرورالدین تاکید کرد: اولین قدم این است که ببینیم کدام یک از دانشگاهها ظرفیت بیشتری می توانند ایجاد کنند. در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز افزایش ظرفیت را ایجاد کرده است و بر همین اساس دانشگاهها باید ظرفیت خود را به معاونت آموزشی وزارت علوم ارائه دهند تا آنها نیز آن را به سازمان سنجش اعلام کنند.

ردیف نکته مهم برای داوطلبان کنکور دکتری
۱  ۵ هزار نفری که حائز بالاترین نمرات شده اند می توانند دوباره فرم انتخاب رشته و دانشگاه را پر کنند
۲ انتخاب مجدد رشته و دانشگاه به دلیل  رشته ها و ظرفیت های جدید دانشگاهها است
۳ مقرر شده است در پذیرش دکتری به ازای هر نفر ظرفیت دانشگاه سه نفر داوطلب به دانشگاهها معرفی کنیم
۴ به عنوان یک حرکت جدید ۱۵ هزار نفر در مصاحبه جدید شرکت می کنند
۵ اول باید دانشگاهها میزان ظرفیت جدید خود را مشخص کنند تا فرآیند اجرایی پس از تعیین ظرفیتها آغاز شود
۶ تلاش ما این است که این تکمیل ظرفیت به قبولی مهر برسند
۷ تلاش این است که داوطلبان آموزش خود را از سال تحصیلی جدید آغاز کنند
۸ نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۰ نیمه اول شهریورماه ۹۰ اعلام می شود
۹ دانشگاهها باید هرچه سریع تر اسامی را ارائه کنند

وی افزود: اگر دانشگاهها ظرفیت خود را اعلام کردند ما به این ترتیب عمل خواهیم کرد که ۵ هزار نفر از افراد را به اضافه ۱۰ هزار نفری که پس از مصاحبه باقی ماند اند دوباره به مصاحبه دعوت می کنیم تا دانشگاهها از میان آنها افراد واجد شرایط را انتخاب کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مقرر شده است که در پذیرش نیمه متمرکز دکتری به ازای هر یک نفر ظرفیت دانشگاه سه نفر داوطلب به دانشگاهها معرفی کنیم از همین رو در آزمون فروردین ماه که ظرفیت دانشگاهها حدود ۵ هزار نفر بود، ما ۱۵ هزار نفر را به دانشگاهها معرفی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اکنون ۱۰ هزار نفر از آن ۱۵ هزار نفر باقی مانده اند و باید ۵ هزار نفر هم به آنها اضافه کنیم تا در مجموع ۱۵ هزار نفر به دانشگاهها معرفی کنیم اما با توجه به اینکه این افراد با هم در شرایط یکسانی قرار ندارند مصاحبه جدید به همراه انتخاب رشته و دانشگاه دوباره برای این افراد صورت می گیرد.

سرورالدین یادآور شد: با تصمیم وزیر علوم به این جمع بندی رسیدیم که به عنوان یک حرکت جدید این ۱۵ هزار نفر در مصاحبه جدید شرکت کنند و دانشگاهها از میان آنها افراد را انتخاب کنند.

وی گفت: البته اول باید دانشگاهها میزان ظرفیت جدید خود را مشخص کنند تا فرآیند اجرایی پس از تعیین ظرفیتها آغاز شود و تلاش ما این است که این تکمیل ظرفیت به قبولی مهر برسند و داوطلبان در این مرحله آموزش خود را از سال تحصیلی جدید آغاز کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۰ که فروردین ماه برگزار شد نیز نیمه اول شهریورماه ۹۰ اعلام می شود از همین رو به دانشگاهها ابلاغ کرده ایم که هرچه سریع تر اسامی را ارائه کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه این کمیسیون از عدم هماهنگی میان افزایش ظرفیت کنکور دکتری و زیرساختها ابراز نگرانی شد.

نورالله حیدری دستنایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: با توضیحات مسئولین وزارت علوم اعلام شد نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری به خوبی برگزار شده و طیف معترضان به این کنکور هم اندک بوده است به هر حال هیچ آزمونی خالی از اشکال نیست و البته این اشکالات در گزینش افراد موثر نبوده است.

وی به یک امتیاز ویژه کنکور دکتری اشاره کرد و گفت: آزمون دکتری به صورت نیمه متمرکز برگزار شد و سازمان سنجش و وزارت علوم از سراسر کشور داوطلبان خود را شناسایی و آزمون را برگزار کردند، سپس تعدادی از پذیرفته شدگان به هر استان برای ادامه تحصیل معرفی شدند که البته یک فرصت عادلانه آموزشی هم برای همه داوطلبان کنکور دکتری در تمام کشور فراهم آمد و نه تنها از هر استان نیروی دکتری جمع آوری شد بلکه حتی استانهای کم برخوردار هم نیروی دکتری دارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به افزایش ظرفیت کنکور دکتری اشاره کرد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات درخواست کرده است که روی افزایش ظرفیت تجدید نظر شود، زیرا نگرانی از عدم هماهنگی ظرفیتها و زیرساختها وجود دارد اما مسئولان وزارت علوم اعلام کردند افزایش ظرفیت کنکور دکتری هرجا که شرایط نبود، اعمال نمی شود.

حیدری درباره تصمیم نهایی کمیسیون آموزش درباره کنکور دکتری، اظهار داشت: دانشگاههای کشور از ترم جدید در مقطع دکتری افزایش ظرفیت را اعمال می کنند که البته باید این موضوع با توجه به امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، همچنین تعداد کافی هیئت علمی این ظرفیت در نظر گرفته می شود.

معاونت آموزشی وزارت علوم حداکثر تا هفته اول شهریور ماه ۹۰ به دانشگاهها و پژوهشگاهها فرصت داد تا در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به اعلام ظرفیت های قابل افزایش مقطع دکتری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۹۲ این شورا که بیست و یکم تیرماه ۹۰ برگزار شد، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که در نظر دارد این افزایش ظرفیت را با توجه به توانمندی، قابلیت علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دانشگاه انجام دهد.

حسین نادری منش - معاون آموزشی وزارت علوم در راستای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست‌های وزارت علوم، طی ابلاغیه‌ای از دانشگاه‌ها خواستار شده تا ظرفیت‌های قابل افزایش را هر چه سریعتر به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم در این ابلاغیه تاکید کرده است: بدیهی است در کد رشته محل‌های اعلامی قبلی که در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور چاپ شده است، افزایش ظرفیت برای ورودی مهر ماه سال تحصیلی ۹۱-۹۰ قابل اعمال است.

بر اساس این ابلاغیه، فرصت ارسال ظرفیت‌های قابل افزایش برای مقطع دکتری حداکثر تا هفته اول شهریور ماه ۹۰ است.

معاون آموزشی وزیر علوم به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اعلام کرده است: افزایش ظرفیت در کد رشته محل‌های جدید در مرحله دوم احتمالاً برای نیمسال دوم ۹۱ - ۹۰ خواهد بود که جزئیات آن متعاقباً اعلام می شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراخوان جدید جذب هیئت علمی را برای سال ۱۳۹۰ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز جذب اعضای هیئت علمی ورارت علوم ، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در راستای تامین اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور ( اعم از دولتی، غیر دولتی - غیر انتفاعی  و وابسته به دستگاه های اجرایی) از دارندگان مدارک دکتری PHD، دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و طرح سربازی دعوت به همکاری می کند.

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام از ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ به مدت یک ماه به سایت مرکز جذب به آدرس jazb.msrt.ir  مراجعه کنند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس مصوبه وزارت علوم، تعداد محدودی دانشجو ممتاز کارشناسی پیوسته ورودی ۸۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ پذیرش می‌کند.

به گزارش سرویس «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشجویان ممتاز کارشناسی ‌باید حداکثر در مدت هشت نیم‌سال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

همچنین داشتن میانگین کل بالای ۱۶ و حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده تا پایان نیم‌سال ششم از دیگر شرایط لازم است.

متقاضیان ‌باید فرم مربوط را از طریق سایت اینترنت دانشگاه دریافت و از اول شهریور تا ۳۱همین ماه تکمیل کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

به متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب کنند پذیرش اولیه داده شده و نتیجه از طریق سایت اینترنتی دانشگاه اعلام می‌شود.

بدیهی است پذیرش اولیه هیچ‌گونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و پذیرش قطعی منوط به ارائه مدارک مورد نیاز و تأیید نهایی دانشگاه است.

متقاضیانی که جزء پذیرفته‌شدگان قطعی باشند نیازی به شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد نداشته و در صورت فراغت از تحصیل تا شهریور ماه سال ۹۱ می‌توانند وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شوند.

مرحله دوم آزمون دکتری شامل مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی در دانشگاههای کشور به اتمام رسید و سازمان سنجش پس از بررسی نهایی نتیجه کنکور را در شهریور ماه اعلام می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این آخرین مهلت ارسال نتایج برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری را امروز ۱۵ مردادماه اعلام کرده بود از همین رو دانشگاهها باید تا پایان امروز نتایج مصاحبه و بررسی های خود از داوطلبان را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

تقریباً تمام دانشگاههای کشور مرحله دوم و سرنوشت ساز کنکور دکتری را که شامل مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان می شد، به اتمام رسانده و به گفته ابراهیم خدایی - معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، برخی دانشگاهها نتایج مصاحبه را ارسال کرده و سایر دانشگاهها نیز به زودی نتایج را به سازمان سنجش تحویل می دهند.

دانشگاهها پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش بر اساس جدول زمانبندی و از پیش تعیین شده ای که روی پایگاههای اینترنتی خود قرار دادند، به نوبت، داوطلبان را برای شرکت در مصاحبه دعوت کردند.

البته در این میان برخی اعتراضات هم نسبت به شیوه برگزاری کنکور و حتی مصاحبه در بعضی دانشگاهها وجود داشت، که می توان آن را از نخستین مشکلات قابل پیش بینی کنکوری دکتری دانست که برای اولین بار بصورت نیمه متمرکز برگزار می شود.

پس از این مرحله سازمان سنجش بررسی نهایی خود را با استفاده از گزارش دانشگاهها از انجام مصاحبه داوطلبین انجام می دهد و نتیجه نهایی اولین آزمون دکتری نیمه متمرکز را شهریورماه اعلام خواهد کرد.

استخدام مهندس صنایع و مکانیک ۹۰/۰۵/۱۲

استخدام مهندس صنایع و مکانیک مهندس (صنایع)
[کارخانه‌ای معتبر]
کارخانه‌ای معتبر

, کارخانه ای معتبر , واقع در جاجرود , جهت واحد کنترل کیفیت خود , یکنفر با آشنایی کامل , به تولید محصولات MDF , «ساکن شرق تهران»
۴ - ۷۶۲۶۴۱۸۳
[مهندس صنایع با]
مهندس صنایع با

, مهندس صنایع با , حداقل ۲ سال سابقه کار مسلط , به برنامه ریزی و آشنا به ISO/TS
۷۷۳۵۶۶۰۸
[به یک مهندس صنایع]
به یک مهندس صنایع

, به یک مهندس صنایع , یا مکانیک با حداقل ۲ سال , سابقه کار نیازمندیم
۶۶۰۰۱۲۷۷
[مهندس صنایع یا مکانیک]
مهندس صنایع یا مکانیک

, مهندس صنایع یا مکانیک , باتجربه کار در امور بازرگانی
info@upa-co.com فکس: ۵۶۲۳۱۴۲۱
[لیسانس صنـایـع]
لیسانس صنـایـع

, لیسانس صنایع , جهت راه اندازی نرم افزار
sgcpsa@systemgroup.net ۴ - ۸۸۳۸۴۸۰۳
[یک شرکت فعال]
یک شرکت فعال

, یک شرکت فعال , درزمینه پروژه های نفت وگاز , به افرادذیل جهت همکاری نیازدارد , مهندس صنایع , آشنا به نقشه کشی , و Auto CAD
۲۲۸۸۱۶۸۶ ۲۲۸۸۵۴۴۱ پلاک ۳۶ - واحد ۶ پاسداران - خیابان گل نبی
[مهندس صنایع]
مهندس صنایع

, مهندس صنایع , با ۱۵ سال سابقه بیمه , نیازمندیم
۸۸۵۴۴۲۲۲
[مهندس صنایع یا مکانیک]
مهندس صنایع یا مکانیک

, مهندس صنایع یا مکانیک , جهت کاردرواحدتدارکات , (جاجرود-خرمدشت)
۹۰ - ۷۶۲۱۶۰۸۸
[به یک مهندس خانم]
به یک مهندس خانم

, به یک مهندس خانم , رشته صنایع حومه اسلامشهر , و رباط کریم نیازمندیم
۳ - ۵۵۲۹۵۵۶۲

مهندس (مکانیک - اتومکانیک)
۳۴۷۱۳۷۲۷.jpg
[استخدام]
استخدام

, استخدام , درمهندسین مشاور , یکنفرمهندس مکانیک , جهت نظارت تصفیه خانه های , فاضلاب روستاهای , اطراف تهران
۳۱ - ۸۸۲۴۷۸۲۸
[مهندس مکانیک]
مهندس مکانیک

, مهندس مکانیک , جهت سرپرستی تاسیسات , کارگاه ساختمانی در شمال تهران , با حداقل ۵ سال سابقه کار و , آشنا به صورت وضعیت و شاپ , رزومه خود را به شماره فکس یا , ایمیل ذیل ارسال نمایید.
yahoo.com @job۱۲۰۰۰۱۲ ۷ - ۲۲۸۸۶۴۹۶
[مهـندس مکانیـک]
مهـندس مکانیـک

, مهندس مکانیک , محاسب و طراح , با تخصص در صنعت برودت , و تهویه در صنعت , پتروشیمی و نیروگاهی , info@saravanmfg.com
فکس ۲۶۲۱۲۷۰۷
[مهندس مکانیک و ساختمان]
مهندس مکانیک و ساختمان

, مهندس مکانیک و ساختمان , با ۱۰ سال سابقه کار جهت , رتبه بندی شرکت پیمانکاری
۸- ۸۸۶۷۹۵۰۶
[مهندس تاسیسات ]
مهندس تاسیسات

, مهندس تاسیسات , مسلط به لوله کشی سردو گرم , وچیلر جهت نظارت تمام وقت , در پروژه مسکونی , ( فرمانیه )لطفا رزومه وحقوق , درخواستی به شماره ذیل فاکس
۲۲۸۱۷۶۹۱

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به رشد تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال میلادی ایران موفق به نمایه کردن ۱۵ هزار مقاله علمی در پایگاه‌های علمی بین‌المللی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مخبر دزفولی ظهر امروز در اولین گردهمایی دانش‌آموختگان و اعضای باشگاه دانش‌پژوهان جوان با تاکید براینکه ایران در یک بایکوت علمی قرار گرفته است، افزود: عمال شبه تبعیض نژادی‌ها و به راه اندازی جریان‌های علمی موجب شده است که حتی ما نتوانیم مواد اولیه آزمایشگاه‌های خود را تامین کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه های هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، سدسازی و سیلوسازی و همچنین پرتابگرها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران موفق به پذیرش ۴ میلیون دانشجو و همچنین افزایش انتشار مقالات علمی در سطح دنیا شده که این امر به راحتی به دست نیامده بلکه با جهاد علمی به دست آمده است.

وی به رشد انتشارات مقالات علمی در پایگاه‌های علمی دنیا اشاره و اضافه کرد: در اوایل انقلاب ایران ۳۰ مقاله علمی نمایه شده داشت ولی در حال حاضر تنها در شش ماهه اول سال میلادی حدود ۱۵ هزار مقاله علمی از ایران در پایگاه‌های علمی بین‌المللی به انتشار رسیده است.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه جریان علمی در جمهوری اسلامی ایران یک جریان جهادی است ادامه داد: اگر المپیادهای علمی و نخبگان علمی کشور بخواهند خدماتی را به کشور ارایه دهند باید سنگلاخ‌ها را به مثابه فرش در نظر بگیرند و از مشکلات نهراسند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر بدترین و خبیثانه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شود، افزود: این تحریم ها حتی باعث شده است که نیازهای کشور در حوزه‌های بشردوستانه سلامت و علوم پزشکی برطرف نشود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به المپیادهای حاضر در این گردهمایی گفت: مسیر سخت و دشواری در پیش رو داریم که در صورت اینکه برنامه ریزی دقیق داشته باشیم می‌توانیم جهش‌های بزرگی در سطح بین‌المللی داشته باشیم.


دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد


دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد
دکتر مجید ایوزیان - آمار و احتمال - مهندسی صنایع - کارشناسی - کارشناسی ارشد

Get Firefox