آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ مجاز به انتخاب

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حدود ۵۳ درصد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۲ مجاز به انتخاب رشته شناخته شدند.

پرتال دانشگاهی به نقل از «حسین توکلی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ در جلسه امتحان حاضر بودند که ۷۱ هزار و ۵۳ نفر آنها در آزمون دو کدرشته امتحانی شرکت کردند.

وی از اعلام نتایج اولیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال ۱۳۹۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ساعت ۲۰ فردا، یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این نتایج در قالب کارنامه تنظیم شده و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه ۴۹ درصد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ برای انتخاب کدرشته محلهای دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی، مجاز به انتخاب رشته شده اند، اظهار داشت: این داوطلبان، ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر هستند که ۱۸۵ هزار و ۳۲۵ نفر آنان را داوطلبان زن و ۱۷۷ هزار و ۶۱۳ نفر را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، ۳۰ هزار و ۵۶۴ داوطلب دیگر (حدود ۴ درصد) از حاضران در جلسه کارشناسی ارشد امسال نیز فقط برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مجاز شده اند.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش، تعداد ۲۱ هزار و ۴۳۹ داوطلب از داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۲ نیز علاوه بر کدرشته امتحانی اول، در کدرشته امتحانی دوم نیز مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ از فردا، ۲۲ اردیبهشت ماه بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد.

توکلی با بیان اینکه هر داوطلب، حداکثر می تواند ۱۰۰ کدرشته محل در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کند، گفت: داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه،برای انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد مجاز شناخته شوند می توانند از روز سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه تا روز شنبه، ۲۸ اردیبهشت برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

ایوزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

افزایش ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد 92

ی مه 12 , 2013
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۲ نسبت به سال قبل خبر داد. پرتال دانشگاهی به نقل از «حسین توکلی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با وجود کاهش چهار درصدی تعداد شرکت کنندگان […]