به نام پروردگار لطیف
سلام
با توجه به تحلیل منابع آزمون در نه سال اخیر و بررسی روند تغییرات و تشابهات، و تکیه بر رویکرد تلاش حداقی برای رسیدن به نتیجه ی حداکثری (Koch, 1999)، برنامه ی امسال با مقدمه ای خاص همراه شده است، که در پی آن مطالب تدریس و پوشش داشته شده در سال گذشته (من جمله فلش کارت های DLM که از طریق وبگاه hamidfarid.ir با تخفیف اینجانب برای دانشجویان پژوهش قابل تهیه میباشد) به صورت کامل، بر مبنای مطالعه ی شخصی و با روش لایتنر ( (Leitner, 1972)) و البته با استفاده از پتانسیل های وب و ارائه ی آزمون و بازخور از این طریق ارائه میگردد. هدف از این تغییر راهبردی دستیابی به درصد “۵۰” با حداقل تلاش، یعنی پاسخگویی به هر ۵ سوال گرامر (یعنی هدفی کاملا دست یافتنی برای دانشجویان کلاس با زمان آزاد شده برای این کار و استفاده از مدل نقشه ی ذهنی ( (Kinchin, 2014)) با در نظر گرفتن اصل خطاناپذیرسازی “Poka–Yoke” و همچنین اصل امساک “Parsimony” در مدلسازی گرامری) و حداقل ۳ واژه (از ۱۰ سوال بخش واژگان) (با مطالعه ی سه منبع نخست: ۵۰۴، ۱۱۰۰ و ۲۴۰ واژه ی فهرست واژگان کلاسی) و البته با فرض پاسخ به ۷ سوال از ۱۵ سوال بخش تخصصی است. پس از اطمینان خاطر از این بابت گامهای دوم و سوم جهت بهبود هر چه بیشتر این درصد (به ترتیب برای رسیدن به اهداف ۷۰ و ۸۵) صورت می گیرد. بدیهی است شروع هر چه زودتر کلاس در این افزایشِِ درصد بسیار موثر است. توصیه ی موکد شخصی اینجانب شروع به موقع و اعتماد به تلاش علمی و هدفمند صورت گرفته و رسیدن به آمادگی لازم تا شروع آزمونهای آزمایشی است.
با احترام و آرزوی توفیق
حمید فرید
منابع
- Kinchin, I. M. (2014). Concept Mapping as a Learning Tool in Higher Education: A Critical Analysis of Recent Reviews. The Journal of Continuing Higher Education, 39-49.
- Koch, R. (1999). The 80/20 Principle, The Secret to Success by Achieving More with Less. New York: The Crown Publishing Group.
- Leitner, S. (1972). So lernt man lernen. Freiburg: 1992.