نتایج نهایی اولین کنکور دکتری اعلام شد / جزئیات ظرفیت پذیرش

نتایج نهایی نخستین آزمون دکتری نیمه متمرکز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و داوطلبان می توانند با درج کد رهگیری و یا کد داوطلبی و ورود به سایت سازمان سنجش از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، بیش از ۱۳۰هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که در این دوره ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع دکتری پذیرفته می شوند.

بر اساس ظرفیت پذیرش که دانشگاهها به سازمان سنجش اعلام کرده اند، در مجموع ظرفیت همه گروه ها ۵ هزار و ۴۳۱ نفر است. در گروه فنی و مهندسی یک هزار و ۵۶۳ نفر، در گروه علوم پایه یک هزار و ۳۸۶ نفر، در گروه علوم انسانی یک هزار و ۲۱۳ نفر، در گروه کشاورزی ۵۸۵ نفر، در گروه زبان های خارجی ۳۰۹ نفر، در گروه دامپزشکی ۱۷۱ نفر، در گروه هنر ۶۷ نفر و در گروه تربیت بدنی ۴۹ نفر پذیرفته می شوند.

اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۰ پنجشنبه ۲۵ فروردین در ۳۲ شهر کشور و۶۱ حوزه امتحانی با رقابت ۱۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر در گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، زبانهای خارجی، دامپزشکی، هنر و تربیت بدنی و ۱۰۷ کد رشته برگزار شد.

ترکیب جنسیتی شرکت کنندگان در اولین آزمون دکتری سال ۹۰ به این ترتیب بود که ۸۰ هزار و ۶۹ نفر معادل ۶۱ درصد را مردان و ۵۰ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۳۹ درصد را زنان تشکیل می دادند.

بیشترین تعداد شرکت کننده در این آزمون در تهران ۳۴ هزار و ۱۷۷ نفر بود و از سایر شهرها ۹۶ هزار و ۸۰۲ نفر شرکت کرده اند. همچنین به جز تهران، اصفهان با ۹ هزار و ۵۴۸ نفر بیشترین شرکت کننده و هرمزگان با ۸۸۵ نفر کمترین شرکت کننده را داشت.

به گزارش مهر، بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد که ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند که اجرای این مصوبه در مراحل بعدی صورت می گیرد.

ایوزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

جزئیات ثبت نام پذیرفته‌‌شدگان‌ کنکور دکتری / انتشار کارنامه در مهرماه

چ سپتامبر 14 , 2011
پذیرفته شدگان نهایی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۰ می توانند در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور برای ثبت نام به دانشگاههای پذیرنده مراجعه کنند. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان‌ سنجش، فهرست‌ اسامی‌ قبول‌شدگان‌ نهایی‌ کلیه کدرشته‌های امتحانی باستثنای رشته‌های تحصیلی مدرسی معارف اسلامی […]